Studio88  

Quique Peón


Maestro, Coreógrafo, Bailarín y músico Quique Peón, Una de las Labores ha sido desde hace ya unos treinta años centrarse en la investigación etnográfica de Galicia . Su trabajo no pasa desapercibido, allá donde muestra su trabajo, Desde el año 1981, dirige el Grupo de Baile Tradicional Xacarandaina, grupo de reconocido prestigio y Galardonado con numerosas condecoraciones y premios. Pero Quique con otras inquietudes, y con ganas de demostrar otra faceta, en otro de sus tantos registros crea Quique Peón Cía.
Quique Peón es un referente para la Cultura Gallega Etnográfica, y admirado por tantísima gente.

¿Cómo han sido los comienzos?

Comezei a bailar cando tiña catro anos no colexio S. Pablo, logo no Colexio Eusebio da Guarda, despois na Agrupación "Os Gaiteiriños" e finalmente a os catorce anos entrei en Xacarandaina, todo na cidade de A Coruña.

¿Cómo ve Quique Peón, el Patrimonio Etnográfico de Galicia?

Pois vexoo como un dos máis ricos e variados de Europa, xa que, pola nosa situración xeográfica, estamos nun meridiano cultural moi interesante onde, aínda actualmente, se manteñen vivas moitas tradicións.

¿Qué nos ofrece como Director del Grupo Xacarandaina?

É dificil un mesmo dicir o que ofrece, pero quizais fidelidade á nosa linguaxe danzistica e coreográfica, así como unha bagaxe de máis de trinta anos de experiencia facendo traballo de campo e reconstrución de folclore.

¿Cuántas personas formar esta formación?

Na actualidade son 50 persoas entre bailaríns, pandereteiras e músicos.

¿Qué fue lo que le impulso a presentar Quique Peón Cia?

O achegamento ao mundo da danza contemporánea atraveso do Centro Coreográfico de Galicia CCG, participando nunha obra chama o Kiosko das Almas perdidas. Foi aí onde me din conta que podiamos chegar a un público que até o momento a nosa linguaxe non chegara.

<< Evidentemente, un trabajo que quedaba por ofrecer sin lugar a duda, obteniendo premios de gran reconocimiento premios, llevando parte del sello gallego a otros certámenes de Gran Interés Nacional, bajo la firma de Quique Peon, que lograste en el Certamen de Coreografía Española y Flamenco, celebrado en el teatro del Matadero de Madrid, hacerte con dos Galardones, Con la pieza Amizade, coreografia que compartías con los bailarines Fran Sieira y Miguel Sotelo, Pieza que forma parte del Espectáculo Alén da Croa, que obtuvo el segundo premio. Cabe destacar que en este certamen en el que competía, en su categoría con seis espectáculos de temática flamenca. >>

¿Cómo ha sido el momento cuando has sido conocedor del dictamen del jurado?

Moi emocionante e ao mesmo tempo cheo de felicidade.

¿Cómo te sientes sabiendo que tendrás que volver a estar en Septiembre para presentar Una coreografía en el Conservatorio Superior de Danza de María de Ávila?

Pois moi feliz de poder facer chegar o meu traballo e maneira de ver a danza de Galicia a outros bailaríns, sobre todo, a os dun Conservatorio de tanta sona como o María de Ávila.

<< Recibes el Premio en el Conservatorio Superior de Danza de Madrid Maria de Ávila. >>

¿Quique Peón se siente más responsable aún si cabe después de recibir numerosos premios?

Poida que si, pero non é o motor do meu traballo, eo a ilusión e o amor pola danza e baile de Galicia.

¿Qué ofrece Quique Peón Cía?

Os bailaríns de danza tradicional de todo o mundo non necesitan un concepto para bailar... bailas porque estás en relación directa co que te arrodea, a paisaxe, o clima... os teus. Desde a Quique Peón Cía pretendemos algo máis... contemporalizar o baile contando algo, removendo as emocións, fusionando e utilizando os recursos modernos para chegar máis adiante, convencidos de que aínda falta moito por crear e demostrar arredor da nosa arte

¿Que cualidades tiene que tener un bailarín, para formar parte de su compañía?

Primeiro teñén que vir da danza tradicional, porque son estes bailaríns e bailarinas os que teñen os coñecementos da linguaxe galega de danza e logo aptitudes para o teatro o canto ea música... e sobre todo amar Galicia

¿Que se necesitaría para que este arte ganara más adeptos?

Somos un colectivo grande non só en Galicia senon tamén no mundo, pois o noso baile, grazas aos Centros Galegos e comunidades Galegas no exterior, practícase en moitos paises. Dito isto, tamén é verdade que en Galicia debería haber máis iniciativas para a conservación e divulgación, a principal desde o meu punto de vista, sería introducir talleres na educación escolar e apoiar de verdade ás agrupacións folclóricas que se adican á súa ensinanza, poñer como asignatura a danza tradicional nos conservatorios de danza de Galicia así como ofertar dous anos de especialidade nos mesmos en danza e baile tradicional, cousa que ten o flamenco e a danza española... porque nos non?

¿Cree que se podría fomentar mas el patrimonio Artistico Gallego y divulgarlo más?

Como xa dixen antes, temos uns dos parimonios culturais máis impotantes de Europa... seríamos pouco intelixentes se non o fixeramos.

¿Quién puede adquirir formación suya?

Nestes intres todos os que se apunten a os talleres a os que me convidan e na Asociación Cultural Xacarandaina.

¿El 16 de Abril se publica el Albúm Radio Cos, como surgió este trabajo y que acogida está teniendo?

É un proxecto musical que xurdíu hai oito anos e que levamos a medias o meu amigo Xurxo Fernandes a maís eu baseado no canto ea percusión tradicional axudados polos músicos Pedro Lamas, Nikoly Velikof e Xan Pampín. É a nosa particular visión e interpretación da música tradicional e popular... coido que é un CD fermoso e alegre que axuda a dar visivilidade a cousas que son realidades palpabeis e que non se sabe porque misterio viven na invisibilidade.
Estamos moi contentos coa acollida que ten, tanto aquí como no exterior, xa que estamos nas listas máis prestixiosas de Word music de Europa.

¿Como es el día a día en su trabajo?

Nunca teño un día igual a outro de traballo.

¿Que se necesita para crear un espectáculo?

Son moitas cousas que se necesitan... sobre todo cando se crea todo, desde a música á historia ou o movemento... pero principalmente o que se precisa é ilusión.

¿En que se inspira como coreógrafo?

A nivel de coreografía tradicional, inspiranme os vellos cos que bailei, e recontruo a coreografía antiga tentando ser o máis fidel a todo o que os informantes dixeron ou fixeron.
Na Quique Peón Cía. inspírome en nós mesmos quizais se me poida tildar de endóxena a miña creación.

¿Que le queda por hacer?

Moitas cousas... seguimos subindo peldaños... sin saber moi ben cara a onde imos... o tempo dirao.

Quién lo conoce, en su tiempo libre, lo hemos podido disfrutar en estado Puro en las típicas Xuntanzas en algún local emblemático de Galicia, ¿que supone eso para un un profesional como tu, se siente mas cercano al publico?

Eu son un bailarín do povo.... o normal é que participe ca miña xente das nosas tradicións.

¿Que recomendación haría a alguien que quiera seguir sus pasos?

Os meus pasos non son malos de seguir... hahaha... depende como esté de inspirado...

¿Quien quiera contratar sus Espectáculos, como puede ponerse en contacto?

Quique Peón Cía.
r/ avda. de Fisterra, nº 250.
15010 - A Coruña
telf.- 636 557 514

Agradezco a Quique Peón por su Dedicación, Una Gran Figura Gallega que trata con delicadeza las Raíces de Nuestra Cultura, y También desde otra perspectiva mas transgresora y actual. Embajador de la Etnografía Artística y Cultural. Lo defino como una persona integrada en la investigación, que entra en trance para ofrecernos lo mejor que sabe hacer, tanto sea Danzando, como haciendo música, o dirigiendo.
Gracias Quique.

Te deseo Numerosos Éxitos, y que todas las personas que aun no han tenido la oportunidad de conocerlo profesionalmente, que acudan porque es un trabajo digno de ver. Y para los que ya lo conocen este Hombre tiene aun mucho que ofrecernos y sorprendernos en las próximas Actuaciones.



A Guarda

A Guarda es un ”destino paraíso” galardonada con el "Premio Edén".

Lugar De Interés Cultural, Turístico y Gastronómico

Colaboradores














página web subvencionada por el Concello da Guarda

Pagina creada por Informática Granada ©Tódolos derechos reservados.